12. května 2012 v 16:52 | MaiQa |  Review
Překlad: Tereza Kolesnikovová
Originální název: Hex hall
Žánr: Paranormálno, romantické
Počet stran: 240
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2011
Anotace: Sophie Mercerová je čarodějka. Jenže její kouzla většinou skončí katastrofou a její poslední šancí je Hex Hall, elitní nápravné zařízení pro adolescenty Prodigia, tedy pro čarodějky, kouzelníky a řádku dalších bytostí. Sophie se už během prvního dne podaří dosáhnout prvních výsledků: získá tři mocné nepřítelkyně, zakouká se do přitažlivého kouzelníka a dostane novou spolubydlící, jedinou upírku na škole. Vedle (ne)obyčejných školních starostí bude Sophie muset čelit i zlovolné síle, která začala útočit na studenty Hecate Hall…

Čarodějnice provázeli lidstvo po celá staletí. Byly zbožňovány, nenáviděny, honěny a upalovány. Kdo by neznal slavné hony na čarodějnice a díky nic i například Salem. Čarodějnice ovšem už dávno neslouží k zastrašování dětí, ale naopak, na jejich pobavení. Protože čarovat by chtěl snad každý a díky příběhům o čarodějnicím je to konečně možné, ovšem je pravda, že ne každá čarodějnice své schopnosti zvládá a od toho jsou tu speciální školy, nebo chcete-li nápravná zařízení a jedno takové je i Hacate Hall.

"Ošklivej pejsek!"

Sophie Mercerová je šestnáctiletá čarodějka, která ať kouzlí co kouzlí, vždy něco zpacká. A poté, co se na její zatím poslední škole pokusí pomoci 'kamarádce' se získáním srdce jejího idola pomocí kouzla lásky, které se naprosto zvrtne a pár lidí příjde u úrazu, Rada rozhodne, že Sophie musí okamžitě nastoupit do Hex Hall. Tak už během prvního dne stihne tolik věcí, jako snad ještě nikdo. Málem ji napadne vlkodlak, zamiluje se do Archera, znepřátelí si tři temné čarodějky a skamarádí se se svou spolubydlící, upírkou Jennou.
Snad nic nemůže být horší než tohle. Tedy vlastně ano. Na škole někdo začíná napadat temné čarodějnice a všichni si myslí, že za útoky stojí Jenna. Jenže je to opravdu pravda?Sophie si musí po celém životě stráveného jenom s lidmi zvykat na další nadpřirozené bytosti. Víly, lykantropy a další čaroděje. Zároveň se ovšem musí potýkat i s tím, že jsou na ni učitelé přísnější než na ostatní studenty a ona naprosto nechápe proč a ještě k tomu hned po týdnu školy dostane školní trest.

"Vítej do Zóny soumraku!"

Ačkoliv jsem si knihu koupila už v prosinci, dostala jsem se k ní až v tomto měsíci a to hlavně proto, protože jsem se knihy prostě a jednoduše bála. Většinou se stává, že jakmile je kniha všude vyzdvihována a já si ji přečtu, skončí to zklamáním. Takže jsem se do čtení zrovna moc nehrnula. Ovšem jakmile jsem knihu začala číst, ihned jsem pochopila, co na ní všichni viděli. Na to, jak má málo stran je opravdu hodně dobrá a hlavně, což se opravdu hodně cení, je vtipná a čtivá.

Protože já se smát začala.

Jak již jsem psala, kniha byla opravdu hodně vtipná a čtivá. Od první až po poslední stránku jsem se smála, protože u myšlenek Sophie to ani jinak nešlo. Co věta, to perla. Takže pokud máte rádi knihy, z kterých vás bude bolet bránice a všechny možné a nemožné břišní svaly, tahle je ta pravá pro vás.
Ovšem vtipnost nevtipnost, kniha by byla na nic, kdyby nebyla dostatečně čtivá. Jak by autorce pomohlo, kdyby perlila s každou větou, ale vše ostatní trochu zaostávalo? No, asi by si knihu nikdo neužil. Ale pokud jsem vás právě teď vyděsila, tak promiňte, protože tohle opravdu nebylo myšleno na Hey Hall, protože tahle kniha se čte jedna báseň. Což ovšem může být i s ohledem na malý počet stran menší nevýhoda, protože se ani nenadějete a knihu máte za sebou.
Kniha rozhodně stojí za přečtení. Jen bych to doporučovala nechat na chvíli, kdy vyjde druhý díl, mohly by jste totiž po přečtení dopadnout jako já. Protože já se snad toho druhého dílu ani nedočkám.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.